Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av angeleye75 - 5 augusti 2012 20:37

3 goda råd

  • Undvik stora eller akuta belastningar såsom, tunga lyft, ensidigt upprepat arbete eller hårda träningspass.
  • Var noga med ökningen av belastningen, vare sig det gäller fysisk arbetsinsats eller träning. Prata till exempel med tränaren. Senvävnaden är "trög" och behöver mer tid än muskelvävnad för att anpassa sig till ökad belastning.
  • Var noga med mest möjlig variation av aktiviteten. Kontakta eventuellt Företagshälsovården. Leta efter alternativ till den träning du utför.

Behandlingen kan bestå av mindre intensiv träning, alternativ aktivitet eller vila. Du kan också använda smärtstillande och inflammationsdämpande mediciner. Kortisoninjektioner kan i vissa fall vara ett alternativ.

Många av dem som fått diagnosen "inflammation" i hälsenan (akilles/achilles), knä, axel, armbåge eller handled visar sig ha utvecklat en tendinos. Tendinosen kan uppfattas som ett kroniskt tillstånd som hör ihop med tidigare inflammationer.

Flera behandlingsalternativ är oftast nödvändigt: anpassning av jobbkrav på arbetsplatsen, ändring av träningsupplägg eller fritidsvanor, vila och avlastning, medicinsk behandling, sjukgymnastik och - i sällsynta fall - kirurgi.

Av angeleye75 - 5 augusti 2012 20:25

Du blir bara äldre och äldre.Min prinsessa.

Åren går och mamma blir äldre(åldersmässigt).

Nu börjar du 2:an och om ngr veckor är du tillbaka i skolan med nya åtaganden och nya mål som ska nås, med svett vilja och tårar.

Du är min lilla tonåring.


  Pöss pa Di

Löv ya

  

Av angeleye75 - 5 augusti 2012 19:57

Idag har jag bara vilat, ej belastat mitt vänstra ben.

Har drabbats av muskelinflammation.

var hon läkaren i onsdags fm, fick min dom: Tendinit!


Det är:Seninflamamtion (tendinit/ tendinitis) används som en benämning på smärtfulla tillstånd i de större senorna i kroppen, så som akillessenan (hälsenan) och patellarsenan (mellan knäskål och underben).


             Läkarens Ordination

  • Vila
  • Ej belasta benet
  • Inhandla hälkuddar
  • Använda bra skor ej trånga.
  • Mina skoinlägg.
  • Voltaren 50 mg 1-3 ggr/dag
  • Kontakta sjukgymnasten.

Det värker dygnet runt, tyvärr hjälper inte voltaren tabletterna.

Smöjer in benet med diclofenac orifarm 11,6 mg/g gel En super bra gel som lindrar smärtan på ngr min.

Är lite låg pga av att jag inte kan fullfölja sommarens jobb fullt ut 4 pass förlorar jag.

Men jag går ju hela tiden i mitt jobb.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Pain is Temporay leaving the Body.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tankar och funderingar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards