Direktlänk till inlägg 10 september 2013

Börjar få en klarare bild...

Av angeleye75 - 10 september 2013 13:16

Den sista månaden har mitt liv vänts upp och ner, som en berg och dalbana.
Först blev det tyst ang förfrågningar ang arbete, kändes olustigt
Efter 2 veckor är jag på jobbet, behöver få ett papper underskrivet.
Då frågar min chef om jag sagt något om en incident som uppkommit på vårdlaget
Jag neka till anklagelserna
2veckor senare tar jag mail kontakt med vård bemanningen och undrar
Lite angående varför jag inte blir inringd

Ngr timmar senare ringer chefen och vill att vi träffas
Det har kommit upp mer som har med sommaren att göra.

Känner nu får det räcka
Vi stämmer träff dagen där på

Det framkommer att flera är missnöjda och någon vårdtagar hade framfört missnöjd
Chefen hade fått till sig från olika håll ang mig

Då sa jag att nu räcker det
Nu vill jag berätta min sida av detta jag står anklagad för.

Även berätta att det är vårdlag är ett svårt lag att arbeta på
Grupperat, dagis, skrik och hög ljudnivå

Har känt mig Kränkt, Mobbad, Utanförskap.
Tagit emot att arbeta hos dem
De pratade inte med mig. Avbröt när jag pratade

Jag sa det är tacken jag ställde upp när de behöver hjälp med provtagning ar.
Tagit det plus utfört mitt eget arbete

Berätta att det är fler som inte vill arbeta på detta vårdlag

Och hon kanske ska vara mer tydlig med sekretess för sommar arbetare, nya vikarier.
Fick också till mig Jannelund ej vill att jag arbetar där mer

Sa att jag inte ville utsatta mig mer med detta vårdlag

Det jag är anklagade för nekar jag till
Hade jag varit fast anställd hade jag dragit in facket
Det är det som är svårare när man är vikarie.

Denna vecka har orken kommit tillbaks.

Har sökt lite andra jobb
Ska röntga foten idag
Väntar på kallelsen för gastric bypass

Nu har jag fått lätta på hjärtat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angeleye75 - 25 februari 2020 20:05

Negativ  *ingen självkänsla *utanförskap *ingen tillhörighet *ensam att bära sorgen *osocial  *misstänksamhet    Positivt ❤️ Kärlek ❤️ Lycklig ❤️ Gemenskap  ❤️ Lojalitet ...

Av angeleye75 - 19 september 2019 10:34

Vad har hänt! Jag har ju en blogg! hahahaha dags att skriva av sig lite kände jag.   Vad händer?   Gymmet har legat på Off sen i april-2019 Hjärna vill men inte kroppen,drar med Kronisk värk i buken. smärta i nacke och axlar har begynnand...

Av angeleye75 - 6 november 2017 21:56


Ikväll tar jag mig frihet att leka med orden. ??Livstil ??Kost ??Balans ?Livstil = vad är det?! Det är hur man lever. Om man lever ohälsosamt eller hälsosamt. Om man är oaktiv eller aktiv. En förändring mot ett friskare liv, är ett menta...

Av angeleye75 - 20 september 2017 13:15


En dag i taget kämpar jag mot mina 4-6 v stillheten tunga lyft,inte bära, går sisådär. Av ren rutin glömmer jag bort. Denna vecka har jag börjat gå lättare promenader med har spänningshuvudvärk som ej hjälper med paracetamol. Har ont i nacken. K...

Av angeleye75 - 11 september 2017 10:09

Presentation


Pain is Temporay leaving the Body.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tankar och funderingar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards